Poëzie en Fotografie

maandag 11 maart 2013

van longlist naar............ shortlist

Uitgeverij AquaZZ had een wedstrijd uitgeschreven, waarvoor je een gedicht kon maken bij een aantal kunstwerken. Deze kunstwerken waren ook weer uitgekozen.

Interessant om te doen vind ik maar niet altijd even gemakkelijk. Ik geloof dat er iets van 263 inzendingen waren en je mocht 2 gedichten opsturen. Een gedicht van mij was direct afgevallen, de andere belandde op de longlist. (totaal 83) Daar  vielen  ook weer de meeste gedichten af en uiteindelijk bleven er 15 gedichten over. Inmiddels is net de winnares bekend geworden, zie bij de website AquaZZ. De bundel heeft de titel 'Bestemming' gekregen waarin alle gedichten met kunstwerken van de longlist worden opgenomen.

Het kunstwerk waarvoor ik een gedicht gemaakt had leek op rond glas. Ik kon niet precies zien wat het was maar heb geprobeerd er iets van te maken door mijn fantasie voornamelijk te laten werken omdat je alleen  een blauwgroen glasachtig voorwerp kon zien.




Rondo

wij verdwijnen
in het oog van een orkaan

blauwe rokken
blazen bol in de wind

stof wordt ingenomen
pumps blijven staan

opgetild
zacht wervelen
in open lucht

wij verschijnen
voor het oog van de dichter

© Willemien Mensinga

Geen opmerkingen:

Een reactie posten